Praga RN byl lehký nákladní vůz, který byl vyráběn ve firmě Praga v letech 1933-1953. Stal se jedním z nejúspěšnějších nákladních automobilů.
Vznik automobilu Praga RN lze datovat do počátku 30.let 20.století. První série 96 kusů tohoto všestranného automobilu byla vyrobena roku 1933 a stala se žádaným artiklem. Vůz byl vyráběn v mnoha modifikacích, např. jako hasičský, zdravotnický, jako malý autobus, na rozvoz pošty apod. Tohoto automobilu si všimla československá armáda, která ocenila jeho výborné jízdní vlastnosti i spolehlivost a zavedla ho do služby. Automobil byl postupně modernizován a stal se jedním z nejúspěšnějších a nejvíce vyráběných středních nákladních automobilů. Licence vozu byla prodána do Jugoslávie.
První série typu RN byla poháněna zážehovým řadovým šestiválcem. Motor při objemu 3468ccm dosahoval výkonu 38kW. V roce 1947 po modernizaci se zvýšila užitečná hmotnost na 3000kg, motor dosahoval výkonu 52kW. Kromě typu RN byl vyráběn i typ RND, který byl osazen dieselovým motorem.
Technické údaje:
|
SDH Těchlovice vlastní cisternovou automobilovou stříkačku CAS 32 Tatra 138 6x6 (Facelift 148). Tatra je třínápravová s kyvadlovými polonápravami a nezávislým odpérováním všech kol. Obě zadní nápravy jsou trvale poháněny, pohon přední nápravy lze zapnout v případě potřeby.
Technické údaje:
|
|